Zarządzanie klubem fitness to złożony proces, w którym błędy mogą skutkować utratą klientów i spadkiem rentowności. Poniżej przedstawiamy 6 kluczowych […]
Jak otworzyć siłownię? Wideoporadnik TOP-GYM podpowie Ci najważniejsze zagadnienia. Zapraszamy do obejrzenia pierwszego odcinka wideoporadnika TOP-GYM dla inwestorów "Jak stworzyć dochodowy klub fitness ?" . Konsultant i szkoleniowiec branży fitness, Krzysztof Pakulec omawia wybór segmentu rynku oraz lokalizacji. Zwraca uwagę na kluczowe czynniki, które mogą przyczynić się do późniejszego sukcesu klubu, już wczesnym etapie planowania inwestycji fitness. Zapraszamy do oglądania!
Od wyboru segmentu rynku w którym chcesz działać, a co za tym idzie Twojej grupy docelowej. Decyzje, które podejmiesz na początku, determinują kolejne aspekty planowania. Do wyboru masz nieograniczone opcje - od dużego klubu w którym każdy trenujący znajdzie coś dla siebie, na niszowym studiu z unikalną koncepcją treningową kończąc. Już na starcie musisz określić, w którym segmencie branży chcesz działać: low-cost, middle market, butik, bądź w bardzo wymagającym premium. Następnie, upewnij się, że Twoja koncepcja obietku fitness pasuje do struktury demograficznej danego obszaru. Możesz zawsze uzyskać dostęp do danych demograficznych danego obszaru, albo z GUS albo z urzędów lokalnych. W Polsce występują cztery modele biznesowe klubów fitness, przy czym kluby butikowe tak popularne w Europie Zachodniej, u nas dopiero „raczkują”. Zdecydowana większość rodzimych obiektów fitness w naszym kraju to kluby mid-marketowe.
Zgodnie z wytycznymi opracowanymi przez IHRSA dojazd do klubu powinien zajmować nie więcej niż 10 do 12 minut. W związku z tym, fitness klub powinien się znajdować w promieniu nie większym niż 8 kilometrów. Upewnij się, że Twoja grupa docelowa ma dogodny dojazd do Twojego obiektu . Jego brak oraz zbyt duży dystans do pokonania przez klubowicza są nierzadko przyczyną rezygnacji z członkostwa.
Zarządzanie klubem fitness to złożony proces, w którym błędy mogą skutkować utratą klientów i spadkiem rentowności. Poniżej przedstawiamy 6 kluczowych […]
Efektywne zarządzanie klubem fitness to klucz do sukcesu w branży fitness. Zoptymalizowane operacje mogą przyczynić się do wzrostu rentowności, obniżenia […]
Nowe technologie, innowacje i zmieniające się oczekiwania klientów Rok 2024 przyniósł i przynosi wiele nowych kierunków i trendów w branży […]